iztougoud
Image default
Internet marketing

Hoe u uw Instagram- en Facebook-advertenties opnieuw kunt targeten


epic content marketing

Typen advertentiecampagnes op Facebook en Instagram

We laten u zien hoe u remarketing instelt met Facebook als voorbeeld. Adverteren op Instagram wordt ook geconfigureerd via het Facebook-advertentie-account, je hoeft alleen het juiste sociale netwerk in de plaatsingen te selecteren.

Met retargeting kunt u uw doelgroep effectief segmenteren en uw advertenties personaliseren. Dit type advertenties op sociale netwerken is nodig om uw producten / diensten te herinneren aan een beperkt deel van het publiek van potentiële kopers die op uw pagina waren, maar niets kochten.

Facebook-retargeting is aanpasbaar met aangepaste doelgroepen. Dit zijn doelgroepen van gebruikers die al interactie hebben gehad met uw project. Bijvoorbeeld:

op de site – mensen die een product aan de winkelwagen hebben toegevoegd en het niet hebben gekocht;

in het Instagram-profiel – mensen die via advertenties naar het profiel zijn gegaan;

bij het genereren van leads (leadformulieren) – mensen die het formulier niet volledig hebben ingevuld.

Er zijn 10 soorten Facebook Custom Audiences.

Klanten en mensen vinden ze leuk

Het doelgroeptype is gebaseerd op het uploaden van klantgegevens. Dit kunnen lijsten zijn met e-mailadressen, telefoonnummers of ID’s. Als u bijvoorbeeld klanten of abonnees van een postdienst heeft, uploadt u hun adressen naar Facebook en gebruikt u ze in advertentiecampagnes.

Bezoekers van de site

Met behulp van dit publiek is het handig om potentiële kopers te herinneren aan:

Case: remarketing instellen voor een verlaten winkelwagentje

een verlaten wagen;

duur van de actie;

een niet ingevuld inschrijfformulier enzovoort.

Betrokkenheid op Facebook en Instagram

Deze doelgroep bestaat uit mensen die interactie hebben gehad met inhoud op uw social media-pagina’s. Ze keken bijvoorbeeld zorgvuldig naar video’s, noteerden een bezoek aan een evenement of openden een leadformulier.

Formulier voor het genereren van leads. Dit type aangepaste doelgroep is bedoeld voor het opzetten van een advertentiecampagne voor gebruikers die wel of niet een leadformulier in uw advertentie hebben geopend, ingevuld of geopend.

Retargeting is een handige manier om terug te keren naar uw pagina op gebruikers van sociale netwerken die interactie hebben gehad met de inhoud, maar uiteindelijk geen product / dienst hebben besteld.

instagram growth hacking

https://marketingbook.shop/