We hebben net een gloednieuwe website gelanceerd en nu zijn we volledig klaar voor contentmarketing en leadgeneratie … misschien niet? De website ziet er zeer goed uit, maar is in fact helemaal niet geoptimaliseerd voor marketing. Het resultaat: het bedrijf moet terugkeren naar de webdesigner om wijzigingen aan te brengen, maar tegen een prijs. Als u de website in het begin beschouwt als een moderne tool, kunt u deze kosten vermijden. In deze blogpost vertel ik je waarom je marketeers en communicatieadviseurs het beste kunt gebruiken om nieuwe websites te maken. Moderne websitefuncties Om te begrijpen waarom u meerdere experts nodig heeft om een moderne website te maken, moeten we de functie van de website herzien. U kunt een moderne website vinden die er goed uitziet, relevante inhoud biedt en helpt om bezoekers van de website om te zetten in loyale klanten. Voor het tweede punt is uw communicatie met de webdesigner correct. Gelukkig kan deze persoon u ook helpen om uw website te laten voldoen aan SEO-vereisten voor optimale vindbaarheid.Maar er zijn nog twee andere punten: u moet de goede schrijvers en marketeers begrijpen die de generatie leiden. Het is een fantasie om te denken dat je een website kunt maken en vervolgens in de toekomst afzonderlijke hoeken kunt toevoegen voor potentiële klanten. Het genereren van potentiële klanten is iets dat door de hele site is verweven, en krachtige inhoud helpt daarbij. Daarom is het geen goed idee om een website te ontwerpen zonder de hulp van marketeers. De basis van een moderne website Naast marketingfuncties heeft uw website ook een communicatiefunctie. In een wereld waar veel online zakelijke contacten beginnen, is het belangrijk dat uw website uw bedrijfsidentiteit laat zien. Om ervoor te zorgen dat uw identiteit op uw website wordt verspreid, moet u precies weten wat die identiteit betekent. In het verleden heb ik dit vaak gezien: een bedrijf staat te popelen om een nieuwe website te bouwen en huurt een webdesigner in om een website te bouwen met een modernere uitstraling.Vanwege tijdgebrek hebben ze enkele stappen overgeslagen: hoe laten we ons zien op de website? Is de inhoud nog steeds correct? Is de nieuwe website verbonden met andere providers in huisstijl? Ze hebben het huis eigenlijk gebouwd op basis van armoede, waardoor het huis aan alle kanten is gevallen. Uw website is een middel voor een groot aantal marketingactiviteiten en communicatiemethoden en maakt daar ook deel van uit. Dit kan wat meer tijd kosten, maar het moet eerst een solide basis leggen in de vorm van marketingplan, communicatiestrategie en merkimago. Stappenplan voor het maken van een nieuwe website Nu je weet hoe je het moet doen, wil ik uitleggen hoe je het moet doen en een nieuwe website maken Inventariseer uw marketingen communicatiemiddelen. Pas nadat je een duidelijk begrip wat je nu hebt en weet je wat je mist. Bepaal uw marketing- en communicatiedoelen. Op basis hiervan begrijpt u wat er moet worden gedaan of welke veranderingen moeten worden aangebracht om deze doelen te bereiken. Bekijk je stichting van dichterbij: Is uw merkidentiteit duidelijk geformuleerd en komt deze nog overeen met wat u uitstraalt of wilt uitstralen naar het bedrijf? Zo niet, begin dan eerst met het creëren van een sterk merk. Heeft u al een sterk merkimago? Kijk dan of je visuele identiteit (huisstijl) nog voldoende is. Biedt de huisstijl een goede basis voor webdesign of moet het uw visuele identiteit herschrijven? U kunt alleen een nieuwe website maken als u over basiskennis beschikt. Zie het als een blauwdruk, een kleurpagina die de inhoud en het ontwerp nog niet heeft voltooid. Je richt je voornamelijk op gebruiksvriendelijkheid en marketingdoelen. Nu is het de beurt aan de webdesigner: hij maakt webpagina’s op basis van de blauwdruk en de huisstijl van de site. Tegelijkertijd kan de bijdrager beginnen: op basis van de merkidentiteit en marketingdoelen schrijft de persoon content op de juiste toon. Zodra het ontwerp en de inhoud aanwezig zijn, kunt u ze samenvoegen tot een moderne website die is geoptimaliseerd voor het genereren van potentiële klanten en die het imago van uw bedrijf op de best mogelijke manier weergeeft. U heeft nu een goede basis gelegd voor moderne marketing. Een moderne website als basis van moderne marketing Hoewel het bedrijf dat ik hierboven noemde niet erg handig is, begrijpen ze al één ding volledig: het belang van een goede website. Het is de kern van een moderne marketingstrategie: het is het middelpunt van alle digitale kanalen en het centrum van alle inhoud. Via het centrum kunt u zorgvuldig verworven verkeer omzetten in waardevolle potentiële klanten. U hoeft er alleen maar voor te zorgen dat de hub zelf de beste configuratie heeft. Overweegt u nog steeds om een nieuwe website te maken? Neem contact met ons!
|
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |