Voordelen van een goede klantendienst

Als je denkt aan het belang van goede klantendienstvaardigheden, zijn er talloze redenen om de verwachtingen van je klant te overtreffen. De volgende informatie legt drie van de belangrijkste voordelen van goede klantendienst uit.

1) Positieve recensies van klanten

Of het nu via Facebook, Yelp, Trip Advisor, of de andere ontelbare sociale media is, klanten kunnen hun ervaring met je merk altijd delen, en die zal gehoord worden. Volgens onderzoek vertrouwt 88% van de consumenten online beoordelingen evenveel als persoonlijke aanbevelingen, wat het belang van een goede klantendienst in de detailhandel onderstreept. Als gevolg daarvan is het absoluut noodzakelijk om te werken aan het genereren van goede opmerkingen over de klantendienst op sociale media.

2) Behoud van klanten

Een van de top goede klantendienst citaten die de effecten van goede klantendienst op klantenbinding verklaren is “Klanten kunnen vergeten wat je zei, maar ze zullen nooit vergeten hoe je hen liet voelen.” Simpel gezegd, als je je klanten goed behandelt, is de kans veel groter dat ze steeds weer terugkomen.

3) Gelukkige medewerkers

Gelukkige werknemers en gelukkige klanten gaan hand in hand. Simpel gezegd zijn werknemers gelukkiger als ze getraind en gemachtigd worden om uitstekende klantendienst te leveren. Als de medewerkers voortdurend te horen krijgen hoe geweldig goed hun werk is en hoe blij de klanten zijn, zal dat hen in staat stellen de verwachtingen te blijven overtreffen. Aan de andere kant zal het horen van negatieve feedback het moreel verlagen.

Wat Zijn Goede Klantendienst Vaardigheden?
Hoewel er verschillende voorbeelden van goede klantendienst vaardigheden zijn, is de volgende lijst van goede klantendienst vaardigheden de basis om de klantendienst te versterken:

1) Geduld

Het is hoe dan ook noodzakelijk om geduldig te blijven in de omgang met klanten. Meestal zullen klanten gefrustreerd en met stomheid geslagen naar je toe komen. Het is aan jou om de tijd te nemen om uit te zoeken wat ze eigenlijk nodig hebben.

2) Attentheid

Het vermogen om attent te zijn op de behoeften van de klanten is een van de meest vitale aspecten van het verlenen van stellaire service. Behalve attent zijn op individueel niveau, is het ook belangrijk dat het merk attent is op feedback van klanten in het algemeen.

3) Communicatieve Vaardigheden

Communicatieve vaardigheden zijn nodig om de oplossing aan de klant te kunnen overbrengen en hun problemen aan te horen. Het is belangrijk te onthouden dat communicatie tweerichtingsverkeer is.

4) Vermogen om positieve taal te gebruiken

Taal is een enorm belangrijk onderdeel van overtuigingskracht. En, een klant creëert typisch percepties over jou en je merk op basis van de taal die je gebruikt. Daarom is het belangrijk om altijd uit te leggen wat je kunt doen, in plaats van wat je niet kunt doen met negatieve taal.

5) Productkennis

Om echt superieure klantendienst te kunnen bieden, moet de medewerker over voldoende productkennis beschikken.

Ben je op zoek naar een bepaalde klantendienst? Bekijk hieronder een aantal grote klantendiensten die je kunt bereiken: